Iskola- előkészítő

 Vajon szükséges- e, hogy az óvodásokat iskola- előkészítő foglalkozásra járassuk?

  Tanítóként és a mögöttem lévő több éves tapasztalattal a hátam mögött, határozottan azt kell mondom erre, hogy igen. Egyre nagyobb szükségét éreztem annak, hogy az iskolába készülő óvodásokat fel kell készítenünk az iskolai életre. A gyerekek bár testileg együtt érnek, elhullatják első tejfogacskáikat, egyre nagyobb szakadékokat véltem felfedezni az iskola első osztályába lépők körében a tanuláshoz szükséges kognitív képességek területén. A mozgás az alapja mindennek- az idegrendszer elakadásait, érettségét tökéletesen letérképezi, ha a mozgásban eltéréseket látunk, ne vegyük félvállról, érdemes szakemberhez fordulni. Az önfeled szabad játék és mozgás hiánya nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a gyermekeknek egyre több területen hiányoságaik vannak. Kulcsár Mihályné kidolgozott egy komplex iskolaérettségi rendszert, mely tesztsor teljesen feltérképezi a gyermek fejlesztségi szintjét, megtalálva az esetleges elakadásokat, fejlesztendő területeket. A teszt kiértékelését követően személyre szabottan dolgozhatjuk ki a fejlesztési tervet is. 




Megjegyzések