Ceruzarajz- falevél
Az, hogy a matematikai tudás mennyi mindenre jó, egy rajz órán bebizonyítható.
A természetismeret és a matematika kapcsolata
csodálatos egységet alkot, Isten mérnöki pontossággal alkotta meg a teremtett
világot. Az ember ezt a mérnöki tudást ismerheti és használhatja fel a
mindennapokban, így az alkotásban is.
A tónus fogalma nem ismeretlen egy 4. osztályos
gyermek számára, de a zenei tonalitás sem ismeretlen számukra.
Előzetes ismereteik feltárására átismételtük a színelméletet,
(fő-, mellék-, komplementer-és semleges színek). Arra kértem őket, hogy az álló
a/4-es rajzlapjuk tetjére készítsék el egy színátmenetet a fehértől a feketéig
eljutva. Ehhez a 15-20 cm-es vonalzójukat kellett átrajzolniuk, majd annyi
részre oszthatták fel, ahány részre ők szerették volna, annyi kérésem volt,
hogy minimum öt átmenet jelenjen meg a munkájukban.
Az elkészült színskálát követően megkértem mondják el, milyen ceruzákat használtak a munkájukhoz? Beszélgettünk a ceruzákról:
Hogyan
készülnek? Ceruza rövid történetét közösen olvastuk el: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ceruza
Arra kértem a gyerekeket, hogy hozzanak létre egy
átlót, az óra ötösének és tizenegyesének összekötésével.
Már
majdnem elkészült levél főerezete. A metszéspontból kiindulva egy-egy egyenest
kellett húzniuk az egyeshez és a kilenceshez.
Ezt követően a kialakított levélerezetet már csak ki
kellett egészíteniük, a levélélekkel.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése